امداد خودرو تویوتا و لکسوس بصورت شبانه روزی | با ما تماس بگیرید : +982188507415
 نسخه نهایی تویوتا bZ4X معرفی شد

نسخه نهایی تویوتا bZ4X معرفی شد

نسخه نهایی تویوتا bZ4X معرفی شد

در آوریل امسال، شرکت تویوتا از یک کانسپت برقی به نام bZ4X رونمایی کرد. اکنون نسخه نهایی این خودرو به عنوان نخستین عضو از خانواده محصولات bZ معرفی شده است. قرار است در طی سال‌های آینده، هفت محصول تحت برند bZ به عنوان زیرمجموعه سازنده خودروهای پاک تویوتا رونمایی شود.

”شعاع حرکتی تویوتا bZ4X در مدل پایه دیفرانسیل-جلو برابر با 450 کیلومتر براساس استاندارد WLTP اعلام شده است.“

ابعاد تویوتا bZ4X مشابه با راوفور است و روی پلتفرم مخصوص خودروهای برقی تویوتا یعنی e-TNGA ساخته شده است.

تویوتا bZ4X در مدل پایه به یک موتور برقی روی محور جلو مجهز شده است، که 201 اسب‌­بخار قدرت و 265 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و ظرف 8.4 ثانیه این خودرو را به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌­رساند.

اما نسخه چهارچرخ محرک از این کراس‌­اور پاک که در مشارکت با سوبارو طراحی شده، به دو موتور برقی روی هریک از محورها مجهز شده است، که 215 اسب‌­بخار قدرت و 336 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار این خودرو قرار می­‌دهد تا ظرف 7.7 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. حداکثر سرعت هر دو نسخه برابر با 160 کیلومتر برساعت خواهد بود.

نسخه نهایی تویوتا bZ4X معرفی شد

نسخه نهایی تویوتا bZ4X معرفی شد

هر دو نسخه از این خودرو به باتری آب/خنک به ظرفیت 71.4 کیلووات ساعت مجهز شده است، که برای نخستین بار در محصولات تویوتا نصب می‌شود. براساس اعلام قبلی خودروساز ژاپنی، این مجموعه باتری ظرف ده سال یا 240 هزار کیلومتر رانندگی، کمتر از 10 درصد ظرفیت خود را از دست خواهد داد. شعاع حرکتی تویوتا bZ4X در مدل پایه دیفرانسیل-جلو برابر با 450 کیلومتر براساس استاندارد WLTP اعلام شده است.

نسخه نهایی تویوتا bZ4X معرفی شد

تویوتا bZ4X به عنوان نخستین محصول تویوتا به سامانه فرمان سیمی مجهز شده است، که در آن هیچ‌گونه ارتباط مکانیکی بین فرمان و چرخ‌ها برقرار نیست و بنابر اظهار سازنده، حس بهتری به راننده منتقل می‌کند و از میزان لرزش کم خواهد کرد. در هنگام شروع فروش تویوتا bZ4X، این فناوری به صورت سفارشی و در برخی بازارهای منتخب عرضه خواهد شد.

ادامه مطلب
حس کلاسیک لندکروز با تجهیزات و سواری مدرن

فروش تویوتا bZ4X از اواسط سال 2022 در اروپا، ایالات متحده، ژاپن و چین آغاز خواهد شد. قیمت و سایر جزئیات مربوط به این خودرو در زمان نزدیک به عرضه اعلام می­‌شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *