امداد خودرو تویوتا و لکسوس بصورت شبانه روزی | با ما تماس بگیرید : +982188507415
 اصول مهم رانندگی ایمن و مطمئن در هوای بادی

اصول مهم رانندگی ایمن و مطمئن در هوای بادی

اصول مهم رانندگی ایمن و مطمئن در هوای بادی

رانندگی در هوای بادی می تواند بسیار خطرناک باشد بنابراین مهم است در این شرایط به توصیه های راهنمایی و رانندگی توجه داشت تا یک رانندگی ایمن در انتظار باشد. نکته ای که باید در نظر گرفته شود آن است که آیا سفر واقعاً ضروری است یا خیر. به ویژه موتورسواران که در وزش باد شدید باید از تردد پرهیز کنند زیرا باد شدید متقابل می تواند بر روی موتور سیکلت تأثیر بگذارد. اگر چنان است که مقابله با این شرایط سخت بوده و فرصت رهایی وجود ندارد، به یکی از آشنایان یا دوستان خود اطلاع دهید که متوقف شده اید اما اگر مجبور به رانندگی هستید به توصیه های مهم گفته شده در این بخش از دانستنی های خودرو تیم 724 دقت کنید.

باید نبایدهای مهم برای رانندگی ایمن در هوای بادی شدید

اگر لازم باشد در هوای بادی رانندگی کنید، رعایت این نکات برتر بهترین ایمنی را بریتان به همراه خواهند داشت.

1. مجهز باشید:

قبل از سفر و تردد مجهز باشید تا در صورت احتمال هوای بادی که امکان مختل شدن سفر وجود دارد، تجهیزات همراهتان باشد. وجود لباس گرم، تلفن همراه و شارژر، مقداری غذا و آب توصیه می شود.

ادامه مطلب
از علل تا راه حل جوش آوردن موتور ماشین در تابستان
اصول مهم رانندگی ایمن و مطمئن در هوای بادی

2. اخبار را پیگیری کنید:

اگر مجبور به مسافرت هستید، به دنبال اخبار باشید تا از وضعیت آب و هوایی در جاده ها با خبر باشید.

3. با برنامه ریزی سفر کنید:

قبل از عزیمت مسیر خود را مشخص کنید تا از شرایط اب و هوایی آن جا مطلع شوید. همیشه یک مسیر ایمن انتخاب کنید و به نزدیکان خود اطلاع دهید تا در صورت گرفتاری در جاده و اتمام باتری تلفن همراه از مسیر شما با خبر باشند.

4. آهسته برانید :

وزش باد شدید می تواند بر کنترل اتومبیل و موتور سیکلت تأثیر بگذارد، این امر می تواند شما را غافلگیر کند. کاهش سرعت به پیش بینی این امور کمک کرده و تأثیر آن ها را بر رانندگی کاهش می دهد.

اصول مهم رانندگی ایمن و مطمئن در هوای بادی

5. در مسیری رانندگی کنید که ایمن باشد :

ساختمان های بلند در یک مکان موانع خوبی برای باد شدید محسوب می شود و اکثر حوادث در مکان های باز و بیابانی رخ می دهد، بنابراین در صورت نزدیک شدن به این اماکن دقت کنید.

6. هنگام سبقت گرفتن مراقب باشید :

تردد و سبقت با سرعت بالا می تواند خطرناک باشد. بنابراین برای کنترل سرعت خود اماده باشید.

7. محکم باشید :

فرمان را محکم نگه دارید زیرا آن ها نوعی گارد محافظت محسوب می شوند. توجه کنید که فرمان را خیلی محکم نگیرید زیرا ممکن است حرکت را محدود کند یا باعث شود لاستیک ها تکان نخورد بنابراین به همان اندازه که بر رانندگی تسلط دارید بر فرمان و لاستیک ها نیز کنترل داشته باشید.

8. فضای بیشتری داشته باشید :

لازم است به دوچرخه سواران، موتورسواران، کامیون ها و اتوبوس ها فضای بیشتری از حد معمول داده شود زیرا آن ها به راحتی در اثر وزش باد شدید از مسیرشان منحرف می شوند.

9. مراقب باشید :

مراقب آن چه که برای دیگر وسایل نقلیه رخ می دهد باشید. توجه به زمان و جایی که سایر وسایل نقلیه در اثر باد منحرف می شوند نوعی هشدار قبلی را در مورد شرایط به شما می دهد.

ادامه مطلب
فوت و فن های شستن ماشین

10. فاصله ایمن با ماشین جلویی خود را حفظ کنید :

همه ی شما رانندگان اهمیت حفظ فاصله با خودروی جلویی را می دانید که این مورد در هوای بادی و شرایط جوی خطرناک حساسیت بیشتری خواهد داشت پس فاصله اضافی بین خود و ماشین جلویی را در نظر بگیرید.

11. در محل امنی پارک کنید :

از پارک کردن وسایل نقلیه خود در زیر درختان، نزدیکی ساختمان های در حال ساخت، خطوط تلفن یا سایر سازه هایی که می تواند در خطر باد شدید باشد، جلوگیری کنید.

12. فضای وسیعی را به وسایل نقلیه بزرگ اختصاص دهید :

کامیون های بزرگ و حامل بار زمان کمی برای حفظ کنترل در شرایط بادی خواهند داشت. آن ها به این کار عادت کرده اند و باید بتوانند به طور تخصصی با آن برخورد کنند. بدین منظور فضای بیشتری به آن ها اختصاص دهید زیرا ممکن است در اثر وزش ناگهانی باد مجبور به تغییر مسیر شوند.

13. یدک کش ها و تریلی ها را دنبال نکنید

وزش باد روی هرچیزی که یدک کشیده بشود، مانند تریلی ها و… در جاده تأثیر می گذارد. تعقیب کردن تریلی روی جاده کار اشتباهی است. مراقب وسایل نقلیه بزرگتر باشید، وزش ناگهانی باد باعث خارج شدن کنترل این وسیله ها خواهد شد .وقتی تریلی در باد تکان می خورد، از آن فاصله بگیرید و یا در صورت امکان از آن عبور کنید. دنبال کردن تریلی نه تنها شما را از وزش باد حفظ نمی کند بلکه از وسط جاده دور می کند و ممکن است منحرف بشوید.

14. به میان چاله های آب نروید :

باد اغلب با رگبار همراه است، رگبارها زودگذرند و چاله ها را از آب پر می کنند. اگر ناچار شدید، به میان آب بروید، به هیچ عنوان پدال گاز را نفشارید. در این مواقع بهتر است کنار بزنید و منتظر بمانید تا رگبار تمام بشود زیرا هنگام عبور از آب اصطکاک ماشین با سطح زمین کم شده و باد می تواند ماشین شما را ببرد.

15. خودرو خود را از یدک کش جدا کنید :

ممکن است وقتی طوفان می شود، خودروی شما به یدک کش متصل و در حال حرکت باشد. اگر چنین بود، باید حتما خودرو را از یدک کش جدا و در مکانی پارک کنید زیرا در طوفان امکان دارد هر لحظه خودرو از ماشین امداد جدا یا با فشار باد واژگون شود.

ادامه مطلب
دلیل موکت بودن کف خودرو چیه ؟

16. دریچه های ورودی هوا را ببندید :

هنگام رانندگی در باد و طوفان، دریچه های ورودی هوا را ببندید تا گرد و غبار، مانع دید شما نشود.

17. از زیرگذرها و روگذرها عبور نکنید :

چنانچه بخش دانستنی های خودرو در نمناک اشاره کرده است عبور از زیر گذرها و رو گذرها هم نوعی ریسک به حساب می آید؛ بنابراین سعی کنید خودروی تان را در مکانی کم خطر و به دور از مرکز و جهت طوفان پارک کنید.

18. با دنده سنگین رانندگی کنید :

باد شدید، باعث کم شدن اصطکاک بین چرخ های خودرو و سطح زمین می شود و سبب می شود خودرو در حین حرکت کمی از سطح جاده بلند و دچار پرش شود. برای منحرف نشدن خودرو از جاده و خط مستقیم، فرمان را بخوبی با هر دو دست نگه دارید و با دقت و با دنده سنگین رانندگی کنید.

علاوه بر پیروی از توصیه های فوق به موارد بالقوه خطرناک ذیل نیز دقت کنید:

از وسایل نقلیه مسقف استفاده کنید زیرا باعث کاهش عبور جریان باد خواهد شد.

در صورت وقوع تصادف حتماً خودروی خود را به کنار معابر هدایت کنند تا از برخورد و تصادفات بعدی جلوگیری شود.

دائماً مواظب اشیاء خارجی باشید . شاخه های درخت و سایر زباله ها به راحتی می توانند راه خود را پیدا کرده و یک وضعیت خطرناک را برای شما و سایر رانندگان ایجاد کنند.

چراغ های جلو را روشن کنید و فاصله ایمن را از وسیله نقلیه جلویی خود حفظ کنید. وزش باد شدید ممکن است به طور ناگهانی و بدون هشدار باعث گرد و غبار شود و مانع دید شما در جاده شود.

باد شدید می تواند به اندازه کافی قوی باشد تا درختان کنار جاده را خراب کند.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *