امداد خودرو تویوتا و لکسوس بصورت شبانه روزی | با ما تماس بگیرید : +982188507415
 تویوتا هایلوکس آماده حضور در داکار 2022

تویوتا هایلوکس آماده حضور در داکار 2022

تویوتا هایلوکس آماده حضور در داکار 2022

دو محصول پرطرفدار و خوشنام تویوتا یعنی هایلوکس و لندکروزر، بخش اعظم شهرت خود را مدیون قابلیت بیراهه­‌نوردی هستند، که خودروساز ژاپنی برای آن‌ها فراهم کرده است. اکنون قرار شده ترکیب این دو محصول توانمند در قالب یک خودرو در رالی داکار 2022 حاضر شود.

”در زیر کاپوت این خودروی مسابقه‌ای، شاهد نصب پیشرانه 3.5 لیتری توئین توربو شش سیلندر مربوط به آخرین نسل از لندکروزر هستیم.“

خودروی مذکور با نام GR DKR Hilux T1+ معرفی شده است، که البته تلفظ آن چندان راحت نیست. فرم بدنه همچنان به صورت یک پیکاپ است که با زیرسپری­‌های فلزی و قطعات برآمده در بخش جانبی بدنه همراه شده است. تایرهای 37 اینچی به عرض 320 میلی‌متر، طول کوتاه بخش بار و قابلیت حرکت سیستم تعلیق در دامنه 350 میلی‌متر، از دیگر ویژگی­‌های قابل توجه این خودرو به شمار می­‌آید.

ویژگی مشترک این خودرو با تویوتا لندکروزر را باید در زیر کاپوت آن جستجو کرد، جایی که شاهد نصب پیشرانه 3.5 لیتری توئین توربو شش سیلندر مربوط به آخرین نسل از این شاسی­‌بلند باسابقه هستیم.

تویوتا هایلوکس آماده حضور در داکار 2022

براساس اعلام تویوتا، خروجی پیشرانه مذکور به طور قابل توجهی نسبت به حالت استاندارد یعنی 409 اسب­‌بخار قدرت و 650 نیوتن‌متر گشتاور افزایش یافته است، هرچند که از مشخصات دقیق خبری در دسترس نیست.

خودروساز ژاپنی خاطرنشان ساخته که خودروی حاضر در تصاویر نمونه نهایی نیست، چراکه روند آزمایش و بررسی روی این محصول هنوز به پایان نرسیده است.

تویوتا هایلوکس آماده حضور در داکار 2022

تویوتا قصد دارد چهار تیم متشکل از راننده و نقشه‌خوان را به همراه GR DKR Hilux T1+ روانه این دوره از مسابقه رالی نماید تا در رده T1 به رقابت بپردازند. در میان اسامی این افراد، نام ناصر العطیه نیز مشاهده می­‌شود، که سابقه سه پیروزی در رالی داکار را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

ادامه مطلب
معرفی تویوتا GR کرولا ویرایش موریزو

انتظار می­‌رود که در رالی 2022 شاهد رقابتی هیجان‌­انگیز باشیم، چراکه شرکت آئودی نیز در حال آماده­‌سازی نسخه مسابقه­‌ای RS Q E-Tron است. این خودرو در کنار موتورهای برقی به پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ مجهز شده و به تازگی مراحل آزمایش دو هفته‌­ای خود در مراکش را پشت­ سر گذاشته است.

پیش­‌بینی می­‌شود نمونه نهایی تویوتا GR DKR Hilux T1+ اواخر سال جاری و در زمان نزدیک به آغاز مسابقه رونمایی شود. رالی داکار 2022 از دوم ژانویه 2022 از نقطه آغازین در عربستان سعودی شروع خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *