امداد خودرو تویوتا و لکسوس بصورت شبانه روزی | با ما تماس بگیرید : +982188507415
 نسل جدید تویوتا کراون در راه است

نسل جدید تویوتا کراون در راه است

نسل جدید تویوتا کراون در راه است

نسل بعدی تویوتا Crown دیگر یک سدان سنتی نخواهد بود. بلکه حالا متوجه شده‌ایم که ژاپنی‌ها برای این خودرو تا حدودی سراغ ساختار شاسی‌بلند رفته است. البته پیش از این نسخه بازار چین تویوتا کراون به شاسی‌بلند تبدیل شده بود، اما این بار صحبت از یک تغییر اساسی است.

”این خودرو بر اساس پلتفرم معروف تویوتا TNGA-K ساخته شده است، که زیربنای شاسی‌بلندهای محبوبی مانند تویوتا هریر، تویوتا راو4 و لکسوس RX است.“

اکنون تصاویر مربوط به گواهی ثبت اختراع این خودرو، اطلاعاتی واضح‌تر از تویوتا کراون بعدی را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. حالا به راحتی می‌توانیم ببینیم که جانشین نسل پانزدهم تویوتا کراون در یک تغییر انقلابی تبدیل به کراس‌اوری فست‌بک شده است.

بر اساس اطلاعات رسانه‌ها، تویوتا کراون 2023 دارای طول، عرض و ارتفاع 4930، 1840 و 1540 میلی‌متری و فاصله محوری 2850 میلی‌متری است. این یعنی محصول جدید 20 میلی‌متری طویل‌تر، 40 میلی‌متر عریض‌تر و 80 میلی‌متر بلندتر از کراون فعلی است. اگرچه فاصله بین دو محور آن 70 میلی‌متر کوتاه‌تر است.

این خودرو بر اساس پلتفرم معروف تویوتا TNGA-K ساخته شده است، که زیربنای شاسی‌بلندهای محبوبی مانند تویوتا هریر، تویوتا راو4 و لکسوس RX است. گفته می‌شود قوای محرکه این خودرو شامل یک پیشرانه هیبریدی 2.5 لیتری و یک نمونه بنزینی 2.4 لیتری است. جعبه‌دنده‌ها نیز حسب مدل CVT و یا 6 سرعته اتوماتیک خواهند بود.

نسل جدید تویوتا کراون در راه است

نسل جدید تویوتا کراون در کالبد یک کراس‌اور

شنیده‌ها حاکی از آن است که تویوتا می‌خواهد نسخه چهار چرخ محرک را نیز روی این محصول معرفی کند. مدل 2.5 لیتری هیبریدی قدرتی 249 اسب‌بخاری با 316 نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت. در حالی که روی همین مدل یک تیپ ویژه با موتور برقی مستقل نیز طراحی شده است، که قدرت آن 373 اسب‌بخار با 550 نیوتن‌متر گشتاور می‌شود.

نسل جدید تویوتا کراون در کالبد یک کراس‌اور

قرار است در آینده ویرایش پلاگین هیبریدی آن نیز معرفی شود که پیکربندی‌اش شامل پیشرانه 2.5 لیتری شبیه به لکسوس RX450h خواهد بود. قدرت این مدل در حالت بنزینی 185 اسب‌بخار است ولی در حالت نهایی برق و بنزین به 309 اسب‌بخار هم می‌رسد.

ادامه مطلب
معرفی نسخه آمریکایی کیا اسپورتیج 2023

منابع ژاپنی می‌گویند که این محصول ماه آینده در چهار تریم معرفی می‌شود. انتظار می‌رود قیمت پایه آن چیزی حدود 52 هزار دلار باشد.

مترجم : نیما حدادی

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *