امداد خودرو تویوتا و لکسوس بصورت شبانه روزی | با ما تماس بگیرید : +982188507415
 توقف دریافت سفارش برای تویوتا لندکروزر 70

توقف دریافت سفارش برای تویوتا لندکروزر 70

توقف دریافت سفارش برای تویوتا لندکروزر 70

تویوتا لندکروزر 70 را می­‌توان یک خودروی جاودانه بشمار آورد، چراکه این خودرو از سال 1984 تاکنون و بدون هرگونه وقفه در حال تولید است. در محبوبیت این خودرو در بسیاری از کشورها شکی نیست، اما به نظر می‌رسد که این موضوع در استرالیا از کنترل خارج شده چراکه تویوتا تصمیم گرفته برای پاسخگویی به افرادی که پیش از این اقدام به ثبت نام لندکروزر 70 کرده‌­اند، فعلا از پذیرش سفارش جدید برای این محصول، خودداری کند.

”به دلیل مشکلات ناشی از زنجیره تامین که همچنان در صنعت خودروسازی ادامه دارد، تویوتا تصمیم به توقف دریافت سفارش برای لندکروزر سری 70 در استرالیا گرفته است.“

وب سایت CarExpert از برنامه تویوتا برای توقف تولید لندکروزر 70 خبر داده، که البته توسط یک منبع مطلع در خودروساز ژاپنی تایید شده است. وی ضمن اشاره به مشکلات ناشی از زنجیره تامین که همچنان در صنعت خودروسازی ادامه دارد، به محبوبیت سری 70 در استرالیا اشاره کرده است.

آقای شان هانلی مدیرفروش برند تویوتا در استرالیا نیز از توقف در ثبت سفارش جدید به دلیل ناتوانی شرکت سازنده در تامین سفارش‌های قبلی در زمان کوتاه خبر داده، چراکه بنابر اظهار وی، فروش لندکروزر سری 70 در استرالیا، رکورد تازه‌­ای را به ثبت رسانده است.

تویوتا لندکروزر 70 در استرالیا با پیشرانه 4.5 لیتری هشت سیلندر دیزل با 202 اسب­‌بخار قدرت و 430 نیوتن‌متر گشتاور عرضه می­‌شود. نیروی پیشرانه از طریق گیربکس 5 سرعته دستی به چهار چرخ ارسال می­‌شود.

پیشرانه این خودرو از نظر دوام و سادگی در تعمیرات بسیار خوشنام است، درحالی‌که رقم مصرف سوخت آن را نمی­‌توان اقتصادی دانست.

توقف دریافت سفارش برای تویوتا لندکروزر 70

در ماه آوریل سال جاری بود که تویوتا لندکروزر 70 به منظور کسب استانداردهای جدید استرالیا در برخورد جانبی مورد بروزرسانی قرار گرفت. اکنون این شائبه به وجود آمده که شاید تویوتا قصد دارد از ماه نوامبر، تولید سری 70 را با استانداردهای جدید آغاز کند. البته غیر از بحران تراشه، به نظر می‌­رسد مسائل دیگری هم آینده سری 70 به عنوان یکی از سودآورترین محصولات تویوتا را تهدید نماید.

ادامه مطلب
آمار فروش تویوتا در سال 2021 منتشر شد

علاوه بر استرالیا، تویوتا لندکروزر 70 در خاورمیانه هم به فروش می­‌رسد. در حال حاضر از وضعیت فروش و تحویل این خودرو در خاورمیانه اطلاعی در دسترس نیست، اما به نظر می­‌رسد که با وضعیت مشابه با استرالیا روبرو باشیم.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *