امداد خودرو تویوتا و لکسوس بصورت شبانه روزی | با ما تماس بگیرید : +982188507415
 هایلوکس آفرود با 6 چرخ محرک

هایلوکس آفرود با 6 چرخ محرک

هایلوکس آفرود با 6 چرخ محرک

شرکت تیونینگ آرکتیک تراکس – Arctic Trucks – به دلیل ساخت هیولاهای سخت‌جان، شهرتی جهانی پیدا کرده است. اگرچه که یکی از پروژه‌های این شرکت ایسلندی در ماجرای سفر به قطب جنوب در سال 2008 با چالش‌هایی مواجه شد.

” حدود 80 درصد از فریم با موادی قوی‌تر جایگزین شده و از سوی دیگر 20 درصد نیز به طور کامل بازسازی شده است.“

ماجراجویی جدید آرکتیک تراکس، پروژه‌ای است که روی تویوتا هایلوکس اجرا شده و نام آن AT44 6×6 انتخاب شده است؛ اما حالا به جای وجود دو محور، سه محور برای آن در نظر گرفته شده است.

برای این پروژه تغییرات ویژه‌ای روی تویوتا هایلوکس فوق اجرا شده است. حدود 80 درصد از فریم با موادی قوی‌تر جایگزین شده و از سوی دیگر 20 درصد نیز به طور کامل بازسازی شده است. این اقدام هم برای تقویت شاسی و هم باابهت کردن شخصیت این پیکاپ استفاده شده است.

برای بهینه‌سازی این خودروی فوق آفرود حدود 500 ساعت صرفه شده است. بخشی عمده‌ای از این زمان برای تقویت سیستم تعلیق و بهبود مرکز ثقل خودرو صرف شده است. همانطور که می‌دانید هرچه مرکز ثقل خودرو پایین‌تر باشد، از نظر پایداری برای خودروهای آفرود بهتر است.

تویوتا هایلوکس AT44 6×6 دارای یک پیشرانه 3 لیتری دیزلی است، که با تمرکز بهینه‌سازی مصرف سوخت اصلاح شده. مزیت طلایی قوای محرکه فوق کارکرد آن در دمای بسیار پایین منفی 43 درجه سانتی‌گراد است.

هایلوکس آفرود با 6 چرخ محرک

با توجه به کاربرد ویژه این خودرو، باید روی پیمایش‌های طولانی آن حساب باز کرد. به همین دلیل است که تیونر برای این هایلوکس یک باک 750 لیتری سوخت هم در نظر گرفته است. البته در قسمت‌هایی از بدنه فضایی برای ذخیره‌سازی و حمل 1400 لیتر سوخت هم در نظر گرفته شده است. استفاده از تایرهای 44 اینچی نه فقط عملیات فوق‌العاده خارج جاده‌ای را رقم می‌زند، بلکه جلوه بسیار جذابی نیز به آن بخشیده است.

ادامه مطلب
تویوتا لندکروزر 300 با لباسی از فیبر کربن

آرکتیک تراکس هنوز قیمت هایلوکس فوق را اعلام نکرده است، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که قیمت خودروی فوق چیزی حدود 275 هزار دلار خواهد بود.

مترجم : نیما حدادی

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *