امداد خودرو تویوتا و لکسوس بصورت شبانه روزی | با ما تماس بگیرید : +982188507415
 اولین نگاه به اعضای خانواده bZ

اولین نگاه به اعضای خانواده bZ

اولین نگاه به اعضای خانواده bZ

آقای آکیو تویودا مدیرعامل شرکت تویوتا، در رویدادی ویژه به معرفی برنامه‌­های آینده این شرکت و 16 خودروی جدید برقی پرداخته است. در ابتدای مراسم وی به معرفی نخستین عضو خانواده bZ یعنی تویوتا bZ4X پرداخت، که مدتی پیش به صورت رسمی معرفی شده و فاصله زیادی تا ورود به بازار ندارد.

” تمام اعضای سری bZ، از زبان طراحی مشترک با bZ4X بهره‌مند بوده و مدیرعامل تویوتا بر قیمت رقابتی آن‌ها تاکید کرده است.“

این کراس‌­اور در تاسیسات تویوتا در موتوماچی و در مشارکت با سوبارو طراحی شده است، درحالی‌که پلتفرم e-TNGA به عنوان سازه آن مورد استفاده قرار گرفته است. شعاع حرکتی این مدل 500 کیلومتر اعلام شده و قرار است در سال آینده میلادی وارد بازار شود.

آکیو تویودا پس از صحبت درباره کراس‌­اور bZ4x، به سراغ یک کراس‌­اور کوپه کاملاً برقی با نام bZ Compact و رنگ‌آمیزی دوتایی بدنه رفت. این خودرو را می‌توان به نوعی مدل برقی از نسل جدید تویوتا C-HR دانست.

در کنار کراس‌­اورها، یک سدان به نام bZ SDN با عناصر طراحی مشابه با bZ4X حضور داشت، که از سوی مدیرعامل تویوتا به عنوان گزینه ایده­‌آل برای افرادی معرفی شده که اولین خودروی خود را انتخاب می‌­کنند.

اولین نگاه به اعضای خانواده bZ
bZ Small

یک کراس‌­اور کوچک شهری به نام bZ Small  عضو بعدی این خانواده است، که بنابر اعلام سازنده در همکاری بین طراحان ژاپنی و اروپایی تویوتا شکل گرفته است. بنابر حدس برخی رسانه­‌ها، این مدل می­‌تواند نسل بعدی تویوتا آیگو باشد. نکته مهم اینکه تویوتا در نامگذاری این خودرو به ابعاد کوچک آن اشاره کرده تا در همین ابتدا، توقع مشتریان نسبت به نصب مجموعه باتری بزرگ در این خودرو را دفع کرده باشد.

ادامه مطلب
هایلوکس آفرود با 6 چرخ محرک

کراس‌­اور میان­‌سایز با نام bZ Compact و به عنوان رقیب تسلا مدل Y و شاسی‌بلند bZ Large با ابعاد نسبتا بزرگ، از دیگر مدل‌های حاضر در مراسم بودند. bZ Large در جایگاهی بالاتر از bZ4X قرار گرفته و به عنوان پنجمین عضو خانواده محصولات برقی bZ (Beyond Zero) در قامت یک خودروی هفت نفره انجام وظیفه خواهد کرد.

اولین نگاه به اعضای خانواده bZ
bZ Large

نکته مهم این‌که تمام اعضای سری bZ، از زبان طراحی مشترک با bZ4X بهره‌مند بوده و مدیرعامل تویوتا بر قیمت رقابتی آن‌ها تاکید کرده است.

به غیر از bZ4X، هیچ تصویری از فضای کابین سایر اعضای خانواده bZ در دسترس نیست و برنامه زمانی مشخصی هم برای ورود این خودروها به بازار اعلام نشده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *