امداد خودرو تویوتا و لکسوس بصورت شبانه روزی | با ما تماس بگیرید : +982188507415
 تویوتا ونزا 2021 رونمایی شد

تویوتا ونزا 2021 رونمایی شد

تویوتا ونزا ۲۰۲۱ تنها با قدرت محرکه‌ی هیبریدی و تمام‌چرخ متحرک و آپشن‌ها‌ی متنوع برای بازار آمریکا عرضه می‌شود. پلتفرم این کراس‌اور ژاپنی با تویوتا Rav4 مشترک است.

ونزا جدید همان خودرو تویوتا هریِر است که در بازار ژاپن عرضه می‌شود. این خودرو از سال ۱۹۹۷ در ژاپن تولید و در اکثر بازار‌های جهانی با عنوان لکسوس RX فروخته می‌شد و نهایتا در سال ۲۰۰۹، پلتفرم آن از کراس‌اور لکسوس متمایز شد. نسل کنونی تویوتا هریر پلتفرم مشترکی با کراس‌اور‌های هایلندر و Rav4 از محصولات تویوتا دارد که تجربه‌ی رانندگی خوبی به‌ارمغان آورده است. طراحی مدل جدید تهاجمی‌تر و از خطوط تیزتری برخوردار است.

تویوتا ونزا جدید فقط با قدرت محرکه‌ی هیبریدی و سامانه‌ی تمام‌چرخ متحرک عرضه می‌شود. این خودرو از پیشرانه‌ی چهارسیلندر ۲/۵ لیتری و سه موتور الکتریکی استفاده می‌کند و درمجموع، ۲۱۹ اسب‌بخار قدرت دارد. تویوتا زمان صفر تا صد کیلومتر‌بر‌ساعت ونزا را اعلام نکرده است؛ اما Rav4 هیبریدی با مشخصات فنی مشابه، در ۷/۸ ثانیه می‌تواند از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر‌بر‌ساعت برسد. مصرف سوخت این کراس‌اور ۵/۹ لیتر در صد کیلومتر رانندگی ترکیبی برآورد شده است.

تویوتا قصد ندارد نسخه‌ی پلاگین هیبریدی ونزا را ارائه کند و از مدل بنزینی نیز خبری نیست. درحالی‌که نسخه‌ی ژاپنی این خودرو با قدرت محرکه‌ی هیبریدی یا غیر‌هیبریدی و قابلیت انتخاب میان دیفرانسیل محرک‌جلو یا تمام‌چرخ ‌متحرک عرضه می‌‌شود، مدل تمام‌بنزینی با پیشرانه‌ی دولیتری چهارسیلندر و قدرت‌های ۱۶۹ اسب‌بخار و ۱۵۳ اسب‌بخار ارائه می‌شود.

ادامه مطلب
عرضه تریم پایه تویوتا GR86 در ژاپن

در خودرو تمام‌چرخ متحرک ونزا از میل‌گاردان برای انتقال نیرو به دیفرانسیل عقب استفاده نشده و به‌جای آن، تویوتا یکی از موتور‌های برقی را در قسمت عقب قرار داده تا هنگام نیاز، به چرخ‌های عقب نیرو بفرستد. ناگفته نماند گشتاور به‌طور متغیر از حالت تماما دیفرانسیل‌جلو تا ۲۰ درضد جلو و ۸۰ درصد عقب توزیع می‌شود. طبق گفته تویوتا، لغزش چرخ‌های جلو هنگام شتاب‌گیری‌های سریع کاهش یافته است و سامانه‌ی کمکی عبور از پیچ تویوتا از سامانه‌ی کنترل پایداری برای کاهش کم‌فرمانی در پیچیدن‌های سریع کمک می‌گیرد و باعث چابکی بیشتر این کراس‌اور شده است.

بسته‌ی باتری این خودرو هیبریدی زیر صندلی‌های عقب جاسازی شده است؛ به‌طوری‌که فضای داخلی را کاهش ندهد. طبق ادعای تویوتا، بیش از هزار لیتر فضای بار پشت صندلی‌های عقب وجود دارد و ازاین‌نظر میان رقبا در جایگاه متوسط و پشت‌سر هوندا پاسپورت قرار می‌گیرد. البته فضای پای سرنشینان عقب در ونزا کمی ناامید‌کننده و از هر خودرویی در این کلاس کمتر است.

داخل کابین از طراحی شکیل برخوردار است. تریم قهوه‌ای‌آبی درکنار خطوط برجسته جلب توجه می‌کند و کنسول مرکزی آن در هیچ‌یک از خودروهای تویوتا دیده نمی‌شود. در مدل استاندارد، سامانه‌ی اطلاعات و سرگرمی خودرو به صفحه‌نمایش هشت‌اینچی و در مدل‌ سفارشی، به صفحه‌نمایش ۱۲/۳ اینچ مجهز است که بسیاری از کنترل‌ها ازجمله تنظیمات صدا به‌صورت لمسی انجام می‌شود. همانند تویوتا هایلندر جدید، سامانه‌ی اطلاعات ونزا نیز از برنامه‌های کارپلی اپل و اتو اندروید و آلکسا آمازون به‌صورت استاندارد پیشتیبانی می‌کند.

 

این محصول از سقف پانوراما شیشه‌ای بهره‌مند است. شیشه‌‌ی این پنل قابلیت شفاف یا مات‌ شدن دارد و نورگیری داخل خودرو را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. صفحه‌ی کیلومتر‌شمار نیمه‌دیجیتالی است و در دو مدل با صفحه‌نمایش‌های ۴/۲ یا ۷ اینچ دردسترس است. همچنین، صفحه‌نمایش هدآپ ۱۰ اینچی سفارشی و نمایشگر دیجیتالی دوربین عقب با قابلیت تا‌شدن برای جلوگیری‌ از نور خیره‌کننده، برای این خودرو نصب‌شدنی است.

ادامه مطلب
جدیدترین اطلاعات از تویونا لندکروزر 2022

سامانه‌ی مسیریاب تویوتا علاوه‌بر مسیر‌یابی، قابلیت تجزیه‌وتحلیل وضعیت جوّی و حالات رانندگی را دارد و براساس آن، شارژ باتری را برنامه‌ریزی و مسیر‌های تکراری و زمان و مکان‌های ترافیک شلوغ را شناسایی می‌کند و براساس آن، بهینه‌ترین مسیر را پیشنهاد می‌دهد تا مصرف انرژی به حداقل برسد. در مسیر‌های سرازیری، این خودرو از ترمز‌ پیشرانه به‌منظور تولید انرژی برای شارژ باتری استفاده می‌کند.

سامانه‌ی دیگر این خودرو سامانه‌ی ذخیره‌ی انرژی است که از لکسوس به‌عاریت گرفته شده و سیستم تهویه هوا را فقط به افراد حاضر در خودرو هدایت می‌کن.؛ این موضوع برای گرم‌کن‌ها و سرد‌کننده‌های صندلی‌های جلو نیز صادق است. تمام آپشن‌های ایمنی تویوتا در این کراس‌اور به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. تویوتا ونزا از کروزکنترل تطبیقی، سامانه‌ی کمکی حرکت بین خطوط، فناوری تشخیص نقاط کور و سامانه‌ی هشدار ترافیک عقب بهره می‌برد.

تاکنون جزئیاتی از قیمت ونزا جدید منتشر نشده است؛ اما احتمالا این خودرو با کراس‌اور‌ها‌ی هم‌کلاس خود ازجمله فورد Edge و هوندا پاسپورت هم‌قیمت است؛ یعنی از کمتر از ۳۰ هزار دلار شروع می‌شود و در حالت فول‌آپشن به ۴۰ هزار دلار می‌رسد. طبق گفته تویوتا، ونزا ۲۰۲۱ از اوت امسال عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *