امداد خودرو تویوتا و لکسوس بصورت شبانه روزی | با ما تماس بگیرید : +982188507415
 تویوتا کراون 2023 رونمایی شد

تویوتا کراون 2023 رونمایی شد

تویوتا کراون 2023 رونمایی شد

در این مقاله:

  • مشخصات فنی تویوتا کراون
  • طراحی تویوتا کراون

در حالی که تویوتا کراون (Crown) برای اکثر آمریکایی‌ها نامی ناشناخته است، هنوز هم در بازار ژاپن و سایر بازارهای خارجی نامدار است. این خودرو در مدت‌زمان کوتاهی تا دهه 70 در بازار آمریکا عرضه می‌شد. کراون از آن زمان تا کنون شانزده نسل مختلف را تجربه کرده است. آخرین نسل نیز به سال 2018 برمی‌گردد.

حالا کراون به خط تولید تویوتای آمریکا بازگشته است؛ اما این چیزی نیست که ما انتظارش را داشتیم. مدل 2023 این خودرو یک خودروی سایز متوسط است که از کراس‌اور برقی تویوتا bZ4X الهام گرفته و فضای داخلی آن نیز شبیه لکسوس است. تریم دو رنگ و سیستم هیبریدی نیز ازجمله آپشن‌های آن در نسخه‌های بالاتر است. عجیب اینجاست که کراون جدید دارای پکیج لوکس و قدرتی بیشتر است.

مشخصات فنی تویوتا کراون

تویوتا دو پیشرانه مختلف را برای کراون در نظر گرفته است، یکی نسخه بنزینی 2.5 لیتری و دیگری پلاگین هیبریدی نسل چهار. تویوتا کراون پلاگین دارای دو موتور برقی برای انتخاب بین مسافرت و پیمایش‌های داخل شهر به اضافه یک پیشرانه بنزینی 2.4 لیتری توربوشارژ است که روی هم 340 اسب‌بخار نیرو فراهم می‌کنند. جعبه‌دنده مدرن آن نیز eCVT به جای 6 سرعته اتوماتیک قدیمی است.

تویوتا کراون 2023 رونمایی شد

در همه مدل‌ها امکان سفارش نسخه چهار چرخ محرک نیز وجود دارد؛ اما روی تیپ هیبریدی فناوری مدرن e_Four ابداعی شرکت هم به چشم می‌خورد. در این ساختار 80 درصد نیروی برقی موجود به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

ادامه مطلب
معرفی خانواده تویوتا کراون

تغییرات بیشتری نیز در سیستم تعلیق دیده می‌شود. در حالی که تیپ‌های لوکس‌تر XLE و Limited از سیستم تعلیق چندپیوندی سنتی استفاده می‌کنند، در ساختار جدید TNGA تویوتا، یک سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر تعبیه شده است تا میزان لغزش شاسی را به حداقل برساند.

مشتریان این خودرو می‌توانند بین رینگ‌های 19، 20 و 21 اینچی گزینه مدنظر خود را برای کراون 2023 انتخاب کنند. بهترین نسخه ویرایش 21 اینچی 10 پره با رنگ پلاتینی است که البته قیمت بالاتری هم دارد.

طراحی تویوتا کراون

نسل بعدی تویوتا Crown دیگر یک سدان سنتی نخواهد بود. بلکه حالا متوجه شده‌ایم که ژاپنی‌ها برای این خودرو تا حدودی سراغ ساختار شاسی‌بلند رفته‌اند. البته پیش از این نسخه بازار چین تویوتا کراون به شاسی‌بلند تبدیل شده بود، اما این بار صحبت از یک تغییر اساسی است.

اکنون تصاویر مربوط به گواهی ثبت اختراع این خودرو، اطلاعاتی واضح‌تر از تویوتا کراون بعدی را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. حالا به راحتی می‌توانیم ببینیم که جانشین نسل پانزدهم تویوتا کراون در یک تغییر انقلابی تبدیل به کراس‌اوری فست‌بک شده است.

تویوتا کراون 2023 دارای طول، عرض و ارتفاع 4930، 1840 و 1540 میلی‌متری و فاصله محوری 2850 میلی‌متری است. این یعنی محصول جدید 20 میلی‌متری طویل‌تر، 40 میلی‌متر عریض‌تر و 80 میلی‌متر بلندتر از کراون فعلی است. اگرچه فاصله بین دو محور آن 70 میلی‌متر کوتاه‌تر است.

این خودرو بر اساس پلتفرم معروف تویوتا TNGA-K ساخته شده است، که زیربنای شاسی‌بلندهای محبوبی مانند تویوتا هریر، تویوتا راو4 و لکسوس RX است.

باید اعتراف کرد که طراحی داخلی آن نسبت به نمای بیرونی کمتر جلب‌توجه می‌کند. دست آخر بد نیست بدانید که جدیدترین نسخه سیستم عامل رابط کاربری تویوتا روی نمایشگر 12.3 اینچی آن تعبیه شده است.

ادامه مطلب
صاحب گرونترین ماشین دنیا کیه؟

تویوتا هنوز قیمت کراون 2023 را اعلام نکرده است، ولی مطمئن هستیم که به زودی در هفته‌های آینده آن را منتشر خواهد کرد.

مترجم : نیما حدادی

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *