امداد خودرو تویوتا و لکسوس بصورت شبانه روزی | با ما تماس بگیرید : +982188507415
 سوپرا نماینده جدید تویوتا در NHRA

سوپرا نماینده جدید تویوتا در NHRA

سوپرا نماینده جدید تویوتا در NHRA

شاید عجیب به نظر برسد، اما تویوتا قصد دارد با یک نسخه ویژه از سوپرا در رده Funny Car  از مسابقات NHRA شرکت نماید. البته تویوتا از مدت‌ها قبل در این مسابقه حضور داشته است. این اواخر خودرویی با ظاهر شبیه به کمری نمایندگی تویوتا را برعهده داشت، درحالی‌که قبل از آن، نسخه تغییر یافته از مدل‌های سلیکا و سولارا در این رقابت حاضر بودند.

”براساس قوانین رده Funny Car مسابقات NHRA، این خودرو به پیشرانه 8 لیتری به حجم 500 اینچ مکعب (8.19 لیتر) مجهز شده است.“این خودرو در عین شباهت در برخی جزئیات به نسخه استاندارد تویوتا سوپرا، برای مطابقت با قوانین این مسابقه دارای بدنه‌­ای عریض با دماغه بسیار بلند است.

غیر از طراحی متمایز بدنه، تویوتا اعلام نموده که در این مدل میزان دید راننده به جلو افزایش یافته و از لایه‌­های بیشتر فوم برای افزایش ایمنی کابین استفاده شده است.

براساس قوانین رده Funny Car مسابقات NHRA، این خودرو به پیشرانه 8 لیتری به حجم 500 اینچ مکعب (8.19 لیتر) مجهز شده است، و مانند خودروهای حاضر در این رده به جای سیستم انتقال قدرت متداول، از کلاچ چندمرحله­‌ای ­بهره می‌برد.

آقای Paul Doleshal که مدیریت بخش خودروهای مسابقه‌­ای تیم تویوتا در ایالات متحده را برعهده دارد، این خودرو را محصول همکاری TRD و تیم طراحی در Calty دانسته است.

سوپرا نماینده جدید تویوتا در NHRA

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، تویوتا در طول 20 سال گذشته در مسابقه NHRA حاضر بوده و موفق به کسب 43 پیروزی در رده Funny Car، شش پیروزی Top Fuel  و سه عنوان قهرمانی Funny Car شده است.

ادامه مطلب
معرفی تویوتا سوپرا نسخه رنگ سفید مات

غیر از NHRA، سوپرا به عنوان نماینده تویوتا در چندین رقابت دیگر همچون نسکار Xfinity  GT4 و کلاس GT500 در مسابقات سوپر جی­‌تی ژاپن نیز حاضر خواهد شد.

این خودرو قرار است در ماه فوریه 2022 در کالیفرنیا در NHRA به رقابت بپردازد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *