امداد خودرو تویوتا و لکسوس بصورت شبانه روزی | با ما تماس بگیرید : +982188507415
 معرفی تویوتا یاریس آتیو (ویوس) 2023

معرفی تویوتا یاریس آتیو (ویوس) 2023

در این مقاله:

  • طراحی تویوتا یاریس آتیو مدل 2023
  • طراحی کابین تویوتا یاریس آتیو مدل 2023
  • مشخصات فنی تویوتا یاریس آتیو 2023
  • انواع تریم‌های تویوتا یاریس آتیو 2023 و قیمت آن‌ها

نسل چهارم تویوتا ویوس در کشور تایلند رونمایی شده است. این خودرو در تایلند با نام «یاریس آتیو» شناخته می‌شود.

معرفی تویوتا یاریس آتیو (ویوس) 2023

طراحی تویوتا یاریس آتیو مدل 2023

این محصول، یک سدان کلاس B جدید است و بر اساس پلتفرم Daihatsu New Global Architecture (DNGA) ساخته شده است. این پلتفرم در مدل‌هایی مانند پردوئا Ativa، دایهاتسو Rocky، تویوتا Raize، پردوئا Alza، تویوتا Avanza و Veloz و دایهاتسو Xenia نیز به کار رفته است.

تویوتا یاریس آتیو جدید از نظر ابعاد، اندکی بزرگ‌تر از مدل قبلی است‌؛ ابعاد آن عبارتند از 4425 (+5)، 1740 (+10)، 1480 (+5) میلی‌متر. فاصله محوری 70 میلی‌متر افزایش یافته و به عدد 2620 میلی‌متر رسیده است.

معرفی تویوتا یاریس آتیو (ویوس) 2023

در تویوتا یاریس آتیو 2023، نشانه‌هایی از کانسپت F سدان 2017، تویوتا کمری و تویوتا کرولا دیده می‌شود. در بخش جلویی، جلوپنجره باریک بالایی توسط نشان تویوتا، به جلوپنجره بزرگ پایینی متصل می‌شود. چراغ‌های جلو زاویه دارند و چراغ‌های روشنایی در روز، L شکل هستند. یک خط نیز وجود دارد که تا قسمت‌های جانبی کشیده شده است‌.

همانند مدل قبلی، آینه‌های جانبی نزدیک به ستون A هستند، اما قوس بالای چرخ‌ها کمی فرو رفته شده و خط پنجره نیز بیش‌تر به سمت عقب کشیده شده است.

در بخش عقب خودرو، یک قطعه روی در صندوق قرار گرفته است، که چراغ‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند‌. این چراغ‌ها کوچک‌تر و زاویه‌دارتر از قبل شده‌اند. کمی پایین‌تر، خروجی‌های هوا تعبیه شده که مصنوعی هستند.

ادامه مطلب
معرفی نسخه‌های آفرود از تویوتا تاکوما 2022

طراحی کابین تویوتا یاریس آتیو مدل 2023

داخل کابین تویوتا ویوس جدید، یک نمایشگر 9 اینچی لمسی برای اطلاعات و سرگرمی قرار گرفته است. یک نوار نقره‌ای رنگ، قسمت بالا و پایین داشبورد را جدا می‌کند. به نظر می‌رسد که کابین خودرو بیش‌ از قبل روی راننده متمرکز شده است؛ قسمت راننده نیز از سرنشین جدا شده است. کلیدهایی برای تنظیم دیجیتالی تهویه مطبوع و تصفیه هوا وجود دارد.

داخل کنسول وسط، فضای کوچکی برای ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده است. ترمز دستی و یا ترمز دستی الکترونیکی و دو کلید برای تنظیم روشنایی محیطی 64 رنگه وجود دارد. این سیستم نورپردازی رنگی و فانتزی، یکی از معدود ویژگی‌های لوکس است که برای ویوس در دسترس است.

مشخصات فنی تویوتا یاریس آتیو 2023

تویوتا ویوس در کشور تایلند به یک پیشرانه 1‌‌.2 لیتری تنفس طبیعی 3NR-VE مجهز شده است، که 94 اسب‌بخار قدرت (در 6000 دور در دقیقه) و 110 نیوتن‌متر گشتاور (در 4400 دور در دقیقه) دارد.

در تمامی نسخه‌ها پیشرانه Dual VVT-iE DOHC به یک گیربکس Super CVT-i  متصل است. ادعا می‌شود که این خودرو با سوزاندن هر لیتر بنزین، 23.3 کیلومتر را طی می‌کند‌. پیشرانه آن یورو 5 است و سه حالت رانندگی نرمال، اکو و اسپرت را ارائه می‌دهد.

انواع تریم‌های تویوتا یاریس آتیو 2023 و قیمت آن‌ها

خط تولید و تریم‌های تویوتا یاریس آتیو 2023 با مدل اسپرت آغاز می‌شود. چراغ‌های این نسخه تماماً LED هستند و رینگ‌های 16 اینچی آن با تایرهای 195/60 پوشیده شده است‌. سایر ویژگی‌های آن عبارتند از تودوزی پارچه‌ای صندلی‌ها، نمایشگر معمولی چند اطلاعاتی، نمایشگر 8 اینچی با ویژگی Android Auto , Apple CarPlay و Connect، کی‌لس استارتر، دو اسپیکر و تهویه مطبوع دستی با دریچه‌های عقب.

علاوه بر آن‌ها، به طور استاندارد شش ایربگ (جلو، جانبی و پرده‌ای) وجود دارد. مجموعه‌ای از سیستم‌های VSC، کنترل کشش، ABS، EBD، کمک ترمز، توقف اضطراری و کمک شروع حرکت در سربالایی نیز در دسترس است.

ادامه مطلب
امداد خودرو تویوتا و آنچه باید از امداد تویوتا بدانید

نسخه بعدی، اسمارت است که چراغ‌های جلو آن خودکار و با دی‌لایت‌های LED است. تجهیزات این نسخه عبارتند از یک نمایشگر 7 اینچی برای ابزارهای دیجیتال، یک نمایشگر 9 اینچی، دوربین‌های جلو و عقب برای پارک و چهار اسپیکر. علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، تجهیزات ایمنی‌ای همچون سیستم جلوگیری از برخورد (AEB)، هشدار خروج از خط با کمک فرمان و … روی این خودرو نصب شده است.

نسخه بعدی، پریمیوم است که بر اساس اسمارت ساخته شده است. دو سنسور پارک جلو، شش اسپیکر، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک (با فیلتر هوا PM2.5)، نمایشگر با نمای پانوراما، DRLها با چرخش متوالی، روشنایی محیط 64 رنگه، رادار نقاط کور، ترمز پارک الکترونیکی با اتوهلد، ترمزهای دیسکی عقب، هشدار ترافیک عقب و نور بالا خودکار، در دسترس هستند.

بالاترین نسخه، پریمیوم لاکچری است که تمام ویژگی‌های نسخه پریمیوم را داراست. ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مدل عبارتند از آینه‌های جانبی با رنگ مشکی پیانویی، کابین با تریم قرمز، تودوزی چرم، عناصر روشنایی محیطی بیش‌تر (پنل درها و کنسول بالایی) و سیستم صوتی پایونیر با شش اسپیکر.

قیمت تیرم‌های تویوتا ویوس 2023 به شرح زیر است:

  • اسپرت: 15092 دلار
  • اسمارت: 16352 دلار
  • پریمیوم:18452 دلار
  • پریمیوم لاکچری: 19292 دلار

لوازم جانبی بسیاری برای تویوتا ویوس در تایلند در دسترس است؛ پکیج Lusso بدنه دو رنگ و اسپویلر عقب را با قیمت 557 دلار ارائه می‌دهد. پکیج Chiaro نیز در دسترس است که عناصر کرومی بیش‌تری را ارائه می‌دهد و 243.3 دلار قیمت دارد. آخرین پکیج، Presto است که برچسب‌های اسپرت‌ و خطوط دو رنگ دارد و قیمت آن برابر با 490 دلار است.

ادامه مطلب
حراج لندکروزر متعلق به تام هنکس

مترجم : مریم سادات نوری

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *