امداد خودرو تویوتا و لکسوس بصورت شبانه روزی | با ما تماس بگیرید : +982188507415
 همکاری تویوتا و یاماها روی پیشرانه‌های هیدروژنی

همکاری تویوتا و یاماها روی پیشرانه‌های هیدروژنی

همکاری تویوتا و یاماها روی پیشرانه‌های هیدروژنی

تویوتا با همکاری یاماها روی پروژه توسعه پیشرانه‌های هیدروژنی فعالیت جدیدی را آغاز کرده است. این همکاری به‌عنوان بخشی از تلاش‌های این خودروساز برای گسترش طیف‌های مختلف گزینه‌های مختلفی سوختی است، که عملاً با مقررات آلایندگی کشورهای مختلف، با ممنوعیت مواجه شده‌اند.

”این پیشرانه هیدروژنی می‌تواند 455 اسب‌بخار قدرت را در 6800 دور در دقیقه و 540 نیوتن‌متر گشتاور را در 3600 دور در دقیقه تولید کند.“

داریم درباره یک پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر Vشکل صحبت می‌کنیم که روی بلوک 2UR-GSE اجرا شده است و برای خودروهای اسپرت لکسوس نظیر IS500 اف اسپرت پرفورمنس، GS اف‌اسپرت، LC500 و RC F قابل سفارش است. تغییرات در این پیشرانه شامل انژکتور، سرسیلندر ورودی هوا و بسیاری از بخش‌های دیگر است.

آن‌طور که یاماها به‌عنوان عضوی از این پروژه می‌گوید، پیشرانه هیدروژنی فوق می‌تواند 455 اسب‌بخار قدرت را در 6800 دور در دقیقه و 540 نیوتن‌متر گشتاور را در 3600 دور در دقیقه تولید کند. این اعداد تا حدودی شبیه به خروجی لکسوس RC F هستند که 477 اسب‌بخار قدرت را در 7100 دور در دقیقه و 530 نیوتن‌متر گشتاور را در 4800 دور در دقیقه فراهم می‌کند.

هم‌وطن تویوتا می‌گوید پتانسیل استفاده نشده هیدروژن برای پیشرانه‌های احتراق داخلی فراتر از یک جایگزینی ساده برای بنزین است. مدیر مرکز تحقیقات فنی و توسعه یاماها می‌گوید برای آزمایش نمونه اولیه این خودرو تا حدودی با تردید روبرو شده بودند، اما در پایان لبخند بزرگی روی صورت‌ها شکل گرفت.

همکاری تویوتا و یاماها روی پیشرانه‌های هیدروژنی

همکاری تویوتا و یاماها روی پیشرانه‌های هیدروژنی

یکی از ویژگی‌هایی که تیم یاهاما در فرایند توسعه به آن اهمیت می‌دهند پدیده‌ای به اسم Kanno Seino است که به‌عنوان عملکرد حسی یا هیجانی ترجمه می‌شود. ریشه این اتفاق اگزوزهای هارمونیک با فرکانس بالا هستند که از منیفولد 8 به 1 موتوری هیدروژنی بیرونی می‌آید. به گفته مدیر بخش تحقیق و توسعه یاماها، جهان تا کنون چنین چیزی را ندیده است.

ادامه مطلب
عملکرد عالی لندکروزر 2022 در تست‌های تصادف

تویوتا از مدت‌ها پیش به دنبال تولید خودروهای هیدروژنی بوده است. چراکه به صورت جدی با عرضه مدل هیدروژنی میرای این هدف را دنبال کرده بود. حتی در مسابقات استقامتی نیز نسخه‌ای آزمایش را روی کرولا اسپرت به خدمت گرفت. هم‌چنین با الهام از پیشرانه بنزینی سه سیلندر توربوشارژ G16E-GTS سه سیلندر روی یاریس GR نمایشی هیجا‌ن‌انگیز از یک هاچ‌بک داغ را اجرا کرد.

مترجم : نیما حدادی

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *