امداد خودرو تویوتا و لکسوس بصورت شبانه روزی | با ما تماس بگیرید : +982188507415
 جدیدترین اطلاعات از تویونا لندکروزر 2022

جدیدترین اطلاعات از تویونا لندکروزر 2022

جدیدترین اطلاعات از تویونا لندکروزر 2022

در این مقاله:

  • پیشرانه و مشخصات فنی تویوتا لندکروزر 2022
  • طراحی تویوتا لندکروزر 2022

با گذشت زمان، زوایای تاریک بیشتری از پروژه نسل جدید تویوتا لندکروزر یا همان LC300 برای جهانیان روشن می­‌شود. پس از انتشار تصاویری از بدنه این خودرو، اعلام شد که نخستین مدل لندکروزر جدید از سری GR Sport خواهد بود.

” از حذف پیشرانه 8 سیلندر در نسل جدید لندکروزر نباید متعجب شد چراکه سال گذشته از تصمیم تویوتا برای بازنشسته نمودن این پیشرانه حجیم و پرمصرف باخبر شدیم.“به نظر می­‌رسد تویوتا قصد دارد اواخر ماه جاری یا اول ماه بعد از این شاسی‌بلند بزرگ رونمایی کند، بنابراین زمان زیادی تا ملاقات با این خودرو باقی نمانده است.

پیشرانه و مشخصات فنی تویوتا لندکروزر 2022

به لطف یک حساب کاربری در فضای مجازی، مشخصات فنی لندکروزر جدید تنها چند هفته قبل از رونمایی رسمی این خودرو، منتشر شده است.

حساب کاربری land.cruiser.300 در شبکه اینستاگرام تصویری از یک جدول را منتشر کرده که مشخصات دو پیشرانه پیشنهاد شده برای نصب روی تویوتا لندکروزر 2022 را به نمایش می­‌گذارد.

نخستین گزینه، پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر توربوشارژ است که 409 اسب‌­بخار قدرت و 650 نیوتن‌متر گشتاور را به ترتیب در دورشمار 5200 و 2000 الی 3600 دوردردقیقه در اختیار راننده قرار می­‌دهد. نکته مهم این است که خروجی این پیشرانه نسبت به 381 اسب­‌بخار قدرت و 544 نیوتن‌متر گشتاور تولید شده توسط پیشرانه 8 سیلندر 5.7 لیتری تنفس طبیعی که در نسل قبل نصب شده، کاملاً بیشتر است. ضمن ­این‌که با توجه به همراهی توربوشارژر و حجم کمتر، مطمئناً مصرف سوخت کمتری هم خواهد داشت.

ادامه مطلب
تویوتا تاندرا Capstone معرفی شد

دومین گزینه، پیشرانه 3.3 لیتری شش سیلندر دیزل است که در دورشمار 4000 دوردردقیقه 302 اسب­‌بخار قدرت تولید می‌کند و حداکثر گشتاور 700 نیوتن‌متری نیز در فاصله 1600 تا 2600 دوردردقیقه قابل دسترس خواهد بود. با استناد به این مشخصات، حداکثر گشتاور این پیشرانه هم با افزایش 50 واحدی نسبت به پیشرانه 4.5 لیتری 8 سیلندر توربودیزل نسل قبل مواجه شده است.

البته از حذف پیشرانه 8 سیلندر در نسل جدید لندکروزر نباید متعجب شد چراکه سال گذشته از تصمیم تویوتا برای بازنشسته نمودن این پیشرانه حجیم و پرمصرف باخبر شدیم، هرچند که شایعاتی درباره توسعه یک پیشرانه 8 سیلندر توئین توربو برای نصب در محصولات لکسوس نیز منتشر شده است. در فوریه 2020 یک منبع آگاه در شرکت تویوتا اعلام کرد که قرار است این پیشرانه در محصولات گران‌تر از 90 هزار دلار نصب شود که احتمالاً نخستین آن‌ها، مدل LC-F در سال 2022 خواهد بود.

گذشته از این‌ها، با توجه به توان خروجی مناسب پیشرانه­‌های شش سیلندر جدید که برای تویوتا لندکروزر 2022 درنظر گرفته شده، جای خالی پیشرانه 8 سیلندر چندان احساس نخواهد شد.

طراحی تویوتا لندکروزر 2022

فرم کلی بدنه تاحد زیادی به نسل قبلی وفادار مانده درحالی‌که نمای جلو به لطف چراغ‌های باریک، طرح جدید سپر، ورودی هوای U شکل و جلوپنجره جدید، نسبت به قبل متمایز شده است. فرم نرم در برخی قسمت‌های بدنه با خطوط مستقیم جایگزین شده که نمود بارز آن را می­‌توان در هلالی چرخ‌ها و طراحی شیشه­‌های جانبی مشاهده کرد که به مدل‌های پرادو و لکسوس GX شباهت دارد.

جدیدترین اطلاعات از تویونا لندکروزر 2022

از دیگر نکات جدید طراحی بدنه، نصب آینه­‌های جانبی روی درهای جلو است که می‌­تواند به علت افزایش میدان دید راننده و کاهش سروصدای ناشی از برخورد جریان هوا باشد.

ادامه مطلب
قدرتنمایی تویوتا با معرفی کانسپت‌های برقی

از فضای کابین این خودروها نیز تصاویری منتشر شده که برخی موارد همچون نشان­‌دهنده­‌های آنالوگ، صفحه نمایش بزرگ دیجیتال، طرح جدید فرمان و فرم مدرن کنسول میانی را به نمایش می‌­گذارد.

نمایشگر اطلاعات سرگرمی در بالای دکمه­‌ها و کلیدهای مربوط به تنظیم سیستم تهویه مطبوع و سایر عملکردهای خودرو همچون گرمکن و تهویه صندلی­‌ها قرار گرفته است. دکمه­‌های مربوط به انتخاب حالت رانندگی و فعال نمودن امکانات آفرود نیز در این بخش حضور دارند، که از میان آن‌ها می‌­توان به اهرم ترنسفر کیس با 8 حالت مختلف اشاره کرد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *