امداد خودرو تویوتا و لکسوس بصورت شبانه روزی | با ما تماس بگیرید : +982188507415
 تویوتا لندکروزر 2022 معرفی شد

تویوتا لندکروزر 2022 معرفی شد

تویوتا لندکروزر 2022 معرفی شد

در میان انبوه خودروهای شاسی­‌بلند که تا این لحظه از سال 2021 معرفی شده یا در نوبت رونمایی قرار دارند، تویوتا لندکروزر 2022 بدون شک یکی از مدل‌های پرمخاطبی است که بسیاری در انتظار معرفی آن بسر می‌­برند.

هرچند کاهش چشمگیر آمار فروش در ایالات متحده باعث قطع عرضه این خودرو شد، اما طرفداران لندکروزر بخصوص در خاورمیانه و روسیه همچنان برای خریداری نسل جدید این خودرو لحظه‌شماری می­‌کنند. اکنون انتظارها به سر رسیده و تویوتا از شاسی­‌بلند پرچمدار خود که در نسل جدید با کد LC300 شناخته می‌شود، رونمایی کرده است.

با توجه به تصاویری که مدتی پیش از نمونه‌­های تکمیل‌­شده این خودرو منتشر شده، تصاویر رسمی مربوط به رونمایی نکات تازه زیادی به همراه ندارد و مهمترین مورد مربوط به تفاوت نمی جلو در نسخه GR اسپرت با سایر نسخه‌هاست.

تویوتا لندکروزر 2022 معرفی شد

پلتفرم جدید برای تویوتا لندکروزر 2022

هرچند برخی منتقدان اعتقاد دارند که تغییرات LC300 نسبت به نسل قبلی در حد یک فیس‌­لیفت بوده نه تغییر نسل، اما واقعیت این است که تویوتا لندکروزر 2022 لااقل در زیر پوسته کاملاً نو شده چراکه براساس اعلام تویوتا، این خودرو همچون توندرا 2022 روی پلتفرم TNGA ساخته شده است. کاهش 200 کیلوگرمی وزن و پایین آمدن مرکز ثقل، از مهمترین مزایای پلتفرم جدید برای این خودرو است.

مشخصات فنی تویوتا لندکروزر 2022

در بازار روسیه، پیشرانه 5.7 لیتری 8 سیلندر تنفس طبیعی و البته پرمصرف لندکروزر جای خود را به پیشرانه شش سیلندر 3.5 لیتری توئین توربو داده که 409 اسب­‌بخار قدرت و 650 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده ده سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می­‌کند.

ادامه مطلب
آمار فروش تویوتا در سال 2021 منتشر شد
تویوتا لندکروزر 2022 معرفی شد

با وجود کاهش دو سیلندر نسبت به پیشرانه قبلی، نصب توربوشارژر دوقلو در این پیشرانه جدید باعث افزایش 30 و 108 واحدی قدرت و حداکثر گشتاور شده است، ضمن ­این‌که تولید حداکثر گشتاور در دورهای پایین و همچنین کاهش مصرف سوخت را نیز نباید نادیده گرفت. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو برابر با 6.7 ثانیه اعلام شده که برای یک شاسی‌­بلند در این ابعاد رقم مناسبی به‌شمار می‌­آید.

البته تویوتا لندکروزر 2022 در برخی بازارهای جهان با پیشرانه 3.3 لیتری توئین توربودیزل با 305 اسب­‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور و یا پیشرانه شش سیلندر تنفس طبیعی با جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد.

تویوتا لندکروزر 2022 معرفی شد

LC300 همچون نسل قبلی به صورت استاندارد به سامانه چهارچرخ محرک و سه قفل دیفرانسیل مجهز شده و زاویه ورود آن هم 32 درجه باقیمانده است. فاصله کف تا سطح زمین 23 سانتی‌متر است و زاویه خروج هم بسته به نسخه سفارش داده شده می­‌تواند تا 26.5 درجه هم افزایش یابد.

کابین و امکانات تویوتا لندکروزر 2022

تغییر طراحی فضای داخلی تویوتا لندکروزر 2022 را می‌­توان اساسی دانست، جایی که نمایشگر اطلاعات سرگرمی 9 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژ بی‌سیم تلفن­‌همراه، دوربین 360 درجه و نمایشگر هداپ دیسپلی در کنار برخی موارد جدید دیگر جلب نظر می­‌کند. با پرداخت مبلغ بیشتر، سایز نمایشگر مذکور به 12.3 اینچ افزایش می‌­یابد. در صندوق برقی، تنظیم برقی فرمان، تصفیه هوا و سامانه تشخیص اثر انگشت، از دیگر امکانات رفاهی قابل ذکر برای تویوتا لندکروزر 2022 است.

تویوتا لندکروزر 2022 معرفی شد

سیستم تعلیق تطبیق‌­پذیر، کنترل الکترونیکی پایداری تعلیق، امکان انتخاب چندین حالت رانندگی به همراه دوربین نمایش مسیر و نسخه پیشرفته از سامانه کنترل خزش، جزء سایر امکانات پیش‌­بینی شده برای این سلطان آفرود است.

ادامه مطلب
معرفی تویوتا آیگو X Prologue

جدیدترین نسخه سامانه ایمنی تویوتا یعنی Safety Sense هم برای لندکروزر 2022 پیش‌­بینی شده که مواردی مثل کروزکنترل تطبیق­‌پذیر، دستیار حرکت بین خطوط و نوربالای خودکار را به همراه دارد.

برنامه عرضه تویوتا لندکروزر 2022

همانطور که قبلاً اشاره شد، فعلاً مشخصات لندکروزر 2022 در بازار روسیه منتشر شده بنابراین برای آگاهی از ویژگی­‌های سایر مدل‌های این خودرو باید مدتی منتظر بمانیم.

فروش لندکروزر 2022 از تابستان سال جاری در تمام بازارهای هدف تویوتا به جزء ایالات متحده آغاز خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

1 دیدگاه

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *