امداد خودرو تویوتا و لکسوس بصورت شبانه روزی | با ما تماس بگیرید : +982188507415
 ورود تویوتا GR 86 به بازار آمریکا

ورود تویوتا GR 86 به بازار آمریکا

ورود تویوتا GR 86 به بازار آمریکا

سایون در سال 2013 پس از چند سال غیبت لذت رانندگی را به خانواده تویوتا بازگرداند. اکنون بعد از خداحافظی با برند سایون شرکت در آخرین تغییر روی مدل 86 یک اسپرت 2+2 واقعی را معرفی کرده است. مدلی که با کمک بخش تیونینگ تویوتا یعنی Gazoo Racing به‌روزرسانی شده است.

”تویوتا GR86 با کمک بخش تیونینگ شرکت یعنی Gazoo Racing به‌روزرسانی شده است.“همانطور که پیش‌تر با رونمایی از نسخه جهانی مشاهده کردیم، تویوتا GR86 نامگذاری ساده‌ای دارد. درست مانند نسل قبلی که خود GT86 صدا زده می‌شد، این مدل نیز مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر خوابیده است.

نباید تعجب کرد که پیشرانه اصلی نسبت به ویرایش قبلی، تغییر چندانی نکرده باشد. یعنی روی این مدل همان قلب 2.4 لیتری باکستر با 228 اسب‌بخار قدرت دیده می‌شود. جعبه‌دنده استاندارد 6 سرعته دستی و مدل سفارشی 6 سرعته اتوماتیک است.

گیربکس جدید تویوتا GR86 می‌تواند خودرو را از حالت سکون در فقط 6.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برساند که یک پیشرفت 0.9 ثانیه‌ای را نشان می‌دهد. شاید فیس‌لیفت جدید از نظر طراحی انتظارات را برآورده نکرده باشد ولی از نظر فرمان‌پذیری یک پیشرفت چشم‌گیر را تجربه کرده است. حالا زیر پوست این خودرو انبوهی از اتصالات و بازوهای کنترلی جدید دیده می‌شود که پاسخگویی فرمانی را دو چندان می‌کند.

ورود تویوتا GR 86 به بازار آمریکا

خطوط زیبای روی سقف در کنار کاپوت برجسته، ماموریت همیشگی این خودرو را یادآوری می‌‌کند. اضافه شدن برخی از المان‌های آیرودینامیک مانند یک بال عقب چسبیده تلاش خوبی برای جدا شدن از شباهت بیش از حد به سوبارو BRZ بوده است.

ادامه مطلب
معرفی نسخه هفتاد سالگی لندکروزر سری 70

اگرچه هنوز تویوتا وزن این خودرو را اعلام نکرده ولی پیش‌بینی می‌شود که به لطف اضافه شدن برخی از جزئیات روی بدنه و داخل کابین، وزن این خودرو در قیاس با مدل قبلی کمی بیشتر شده باشد. البته باید این را هم در نظر گرفت که سقف و گلگیرهای آلومینیومی تلاش کرده‌اند تا وزن خالص حدود 1270 کیلوگرم ثابت بماند.

مدل پایه GR86 جدید با رینگ‌های 17 اینچی عرضه می‌شود در حالی نسخه نهایی رینگ‌های 18 اینچی دارد. از نظر آپشن نیز دو تیپ جدید مجهز به دو نمایشگر 7 اینچی برای اطلاعات پشت فرمان و نمایشگر 8 اینچی در کنسول مرکزی هستند. حضور 8 اسپیکر در خودرویی با این ابعاد خبر خوبی خواهد بود.

ورود تویوتا GR 86 به بازار آمریکا

ورود تویوتا GR 86 به بازار آمریکا

مشتریان با خرید این خودرو می‌توانند به طور رایگان به مدت یک سال عضو انجمن ملی اتواسپرت آمریکا یعنی NASA شوند تا سبک مدرن رانندگی را آموزش ببینند.

مدل 2022 تویوتا GR86 تا پایان سال به دست مشتریان می‌رسد با اینکه به صورت رسمی اعلام نشده ولی پیش‌بینی می‌شود که قیمت آن به طور حتم بیشتر از 27 هزار و 60 دلاری مدل قبلی خواهد بود.

مترجم : نیما حدادی

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *