امداد خودرو تویوتا و لکسوس بصورت شبانه روزی | با ما تماس بگیرید : +982188507415
 معرفی نسخه آمریکایی کیا اسپورتیج 2023

معرفی نسخه آمریکایی کیا اسپورتیج 2023

معرفی نسخه آمریکایی کیا اسپورتیج 2023

پس از رونمایی از نسخه کره­‌‌ای و نسخه اروپایی کیا اسپورتیج، اکنون نوبت به نسخه آمریکایی رسیده است، تا با مدل 2023 به مشتریان معرفی شود.

”نسخه­‌های آفرودر کیا اسپورتیج یعنی X-Line و X-Pro، به صورت استاندارد به سامانه چهار چرخ محرک مجهز شده­‌اند.“

اسپورتیج 2023 روی پلتفرم مشترک با کیا سورنتو یعنی N3 شکل گرفته است، که به لطف استفاده از فولاد گرم نورد و مقاوم، سختی و مقاومت پیچشی بیشتری یافته است. استفاده بیشتر از مواد عایق صدا نیز ورود کمتر سروصدا به کابین را به همراه داشته است.

نسل جدید کیا اسپورتیج در طول و فاصله بین محورها به ترتیب 18 و 8.64 سانتیمتر نسبت به نسل قبل بزرگتر شده است.

شرکت کیا فعلا از اعلام مشخصات پیشرانه اسپورتیج حاضر در بازار آمریکا خودداری نموده است، ولی می­‌توان انتظار داشت که این خودرو با پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر با 187 اسب­‌بخار قدرت عرضه شود، که نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو (چهار چرخ سفارشی) انتقال می‌دهد. نسخه هیبرید هم قابل سفارش خواهد بود ضمن­‌این‌که شرکت کیا به برنامه خود برای عرضه مدل‌هایی با نیروی کمکی برقی هم اشاره کرده است.

معرفی نسخه آمریکایی کیا اسپورتیج 2023

نسخه­‌های آفرودر کیا اسپورتیج یعنی X-Line و X-Pro به صورت استاندارد به سامانه چهار چرخ محرک مجهز شده­‌اند. در تریم X-Line می­‌توان اجزای کروم مات روی سپرها، روکش مشکی مات آینه­‌های جانبی، ریل سقفی و حاشیه پنجره­‌ها و رینگ‌های 19 اینچی را مشاهده کرد.

اما تریم X-Pro با رینگ‌های 17 اینچی و تایرهای چهار فصل ساخت بی­‌اف گودریچ، مه‌­شکن­‌های LED، گرم‌کن شیشه جلو، حالت رانندگی multi-terrain متمایز می‌شود، ضمن ­این‌که رنگ‌آمیزی متفاوت سقف را نیز می­‌توان سفارش داد. اگر تریم X-Pro Prestige را انتخاب کنید، موارد بیشتری مثل چراغ‌های پروژکتور LED، تهویه صندلی­‌های جلو و تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در هشت جهت را نیز دریافت خواهید کرد.

معرفی نسخه آمریکایی کیا اسپورتیج 2023

دو نمایشگر 12.3 اینچی در نقش صفحه پشت آمپر و نمایشگر اطلاعات سرگرمی، تاچ پد مجزا برای کنترل سیستم صوتی و تهویه به همراه مجموعه‌­ای از فناوری­‌های ایمنی همچون هشدار برخورد از روبرو، دستیار حرکت بین خطوط، آلارم هوشیاری راننده و هشدار عابر در پشت خودرو به صورت استاندارد در کیا اسپورتیج 2023 نصب می­‌شود.

ادامه مطلب
هنگام داغ کردن موتور یا بالا رفتن آمپر چه کنیم؟

با سفارش مشتری، موارد بیشتری همچون پایش نقطه کور، هشدار برخورد با ترافیک پشت سر، هشدار برخورد از جلو یا عقب در هنگام پارک و کروزکنترل تطبیق‌­پذیر هم در این خودرو نصب خواهد شد.

معرفی نسخه آمریکایی کیا اسپورتیج 2023

کیا اسپورتیج 2023 در تریم‌­های LX , EX , SX , SX-Prestige , X-Line , X-Pro و X-Pro Prestige قابل سفارش خواهد بود.

پنجمین نسل کیا اسپورتیج از سه ماهه اول سال 2022 به ایالات متحده وارد خواهد شد. انتظار می‌­رود قیمت و مشخصات دقیق هریک از تریم­‌های مذکور در زمان نزدیک به عرضه اعلام شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *