امداد خودرو تویوتا و لکسوس بصورت شبانه روزی | با ما تماس بگیرید : +982188507415
 معرفی تویوتا آیگو X Prologue

معرفی تویوتا آیگو X Prologue

رده خودروهای کوچک در بازار اروپا روز به روز اعضای خود را از دست می­‌دهد، اما به نظر می‌­رسد تویوتا فعلاً قصد پیاده شدن از این کشتی را ندارد. دواقع این خودروساز ژاپنی با معرفی تویوتا آیگو X Prologue ، از عزم راسخ خود برای حضور پر رنگ در این بخش از بازار پرده‌­برداری کرده است. هرچند این مدل با عنوان کانسپت معرفی شده ولی با توجه به معنای کلمه Prologue (مقدمه)، می­‌توان اطمینان داشت که نمایش آن پیش­درآمدی برای معرفی نسخه نهایی است.

”تویوتا آیگو X Prologue پیش‌نمایشی است از خودروهای شهری آینده.“

نسل فعلی تویوتا آیگو از زیرساخت مشترک با دو محصول کوچک پژو-سیتروئن یعنی سیتروئن C1 و پژو 108 بهره­‌مند است، ولی با توجه به عدم تولید نسل جدید دو خودروی مذکور، مدل جدید آیگو به صورت کاملاً مستقل توسط تویوتا طراحی شده است.

رینگ‌های بزرگ، گلگیرهای برآمده، دستگیره‌­های مخفی شونده درها و آینه­‌های جانبی نسبتاً کوچک موارد جالب توجه در ظاهر این خودروی کوچک است که البته به احتمال فراوان در نسخه نهایی مشاهده نخواهند شد. مدتی پیش نمونه اولیه این خودرو در حالی توسط عکاسان مشاهده شد که رینگ­‌های کوچکتر، دستگیره‌­های عادی و آ‌ینه­‌های جانبی بزرگتری به همراه داشت.

معرفی تویوتا آیگو X Prologue
معرفی تویوتا آیگو X Prologue

آینه‌های جانبی تویوتا آیگو X Prologue به دوربین­‌هایی مجهز شده که بنابر اعلام تویوتا، قابلیت عکس­برداری دارند. سپر عقب به گیره اتصال دوچرخه مجهز شده ضمن این‌که روی سقف آن نیز می‌توان محفظه اضافی بار نصب کرد.

تزئین دورنگ بدنه می­‌تواند نشانه­‌ای از امکان شخصی‌سازی این خودرو باشد. در شیشه‌­ای صندوق عقب و چراغ‌های عمودی این بخش نیز یادآور طراحی ولوو C30 است، که در مجموع نمایی زیبا پدید آورده‌اند.

ادامه مطلب
تویوتا لندکروزر سری 70 همچنان در خط تولید

فعلاً هیچ اطلاعاتی درباره مشخصات فنی و جزئیات فضای کابین تویوتا آیگو X Prologue منتشر نشده اما براساس شنیده‌ها این خودرو در اروپا و با توجه به سلیقه مصرف­‌کنندگان اروپایی طراحی شده و به احتمال فراوان به پیشرانه 3 سیلندر تنفس طبیعی مجهز خواهد شد.

نسل جدید تویوتا آیگو روی پلتفرم TNGA-B ساخته خواهد شد که پیش از این برای ساخت نسل جدید تویوتا یاریس و یاریس کراس مورد استفاده قرار گرفته است. انتظار می­‌رود اواخر سال جاری یا اوایل سال 2022 شاهد معرفی رسمی نسل جدید تویوتا آیگو باشیم.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *