امداد خودرو تویوتا و لکسوس بصورت شبانه روزی | با ما تماس بگیرید : +982188507415
 رکوردشکنی تویوتا میرای

رکوردشکنی تویوتا میرای

رکوردشکنی تویوتا میرای

هرچند خودروهای برقی در سال‌های اخیر توجه زیادی به سوی خود جلب کرده‌اند، اما هنوز هم برخی شرکت‌ها به سایر روش‌های ممکن برای تامین سوخت پاک فکر می­‌کنند. یکی از این شرکت‌ها تویوتا ست که برای ثبت رکورد جدیدی در پیمایش با سوخت هیدروژن با مدل میرای برنامه‌ریزی کرد و البته در انجام پروژه موردنظر با این خودروی مجهز به پیشرانه سلول ­سوخت برقی، موفق شد.

”تویوتا میرای با یک بار سوختگیری مسافتی معادل با 1003 کیلومتر را پیمود و میزان مصرف 3.6 لیتر در صد کیلومتر را ثبت کرد.“

این سفر آزمایشی در ساعت 5:43 صبح 26 می 2021 و از ایستگاه سوخت هیدروژن HYSETCO واقع در شهر اورلی در فرانسه درحالی‌ آغاز شد که مخزن سوخت تویوتا میرای با 5.6 کیلوگرم هیدروژن پر شده بود.

درباره جزئیات مسیر خبری در دسترس نیست، اما خودروساز ژاپنی برای پیمودن 623 مایل یا 1003 کیلومتر برنامه‌­ریزی کرده بود و برای نیل به این هدف، تیمی متشکل از چهار راننده را با میرای همراه کرد.

اعضای این تیم، جیمز اولدن (James Olden) مهندس شاغل در شعبه اروپایی تویوتا، ماکسیم لهیر (Maxime Le Hir) از مدیران شعبه فرانسوی تویوتا، ماری گد (Marie Gadd) مدیر روابط عمومی تویوتا در فرانسه و ویکتورین اروسارد (Victorien Erussard) مدیر و بنیان‌گذار شرکت Energy Observer بودند.

پس از ثبت و مقایسه داده­‌های به ثبت رسیده، میزان مصرف سوخت تویوتا میرای برابر با 0.55 کیلوگرم در صد کیلومتر به دست آمد، که معادل با یک گالن در 65 مایل براساس استاندارد ایالات متحده یا 3.6 لیتر در صد کیلومتر است.

ادامه مطلب
تبدیل تویوتا تاکوما به کمپر آفرود

رکوردشکنی تویوتا میرای

رکوردشکنی تویوتا میرای

هرچند ثبت این رکورد را می­‌توان خبری بسیار خوش برای آینده سوخت‌های جایگزین دانست، اما متاسفانه مشکلاتی مثل زیرساخت تامین هیدروژن در بسیاری از کشورها همچنان پابرجاست. به طور مثال درحال حاضر تنها 39 جایگاه تامین سوخت هیدروژن در سراسر آمریکا موجود است، که اکثر آن‌ها تنها در یک ایالت یعنی کالیفرنیا قرار دارند.

در پایان لازم به یادآوری است که رکورد ثبت شده در گینس برای طی نمودن بیشترین مسافت با یک‌بار سوختگیری، به فولکس‌­واگن پاسات 1.6 TDI با پیشرانه دیزلی تعلق دارد، که در سال 2011 موفق به پیمودن 2531 کیلومتر مسافت شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *