امداد خودرو تویوتا و لکسوس بصورت شبانه روزی | با ما تماس بگیرید : +982188507415
 تویوتا GRMN یاریس رونمایی شد

تویوتا GRMN یاریس رونمایی شد

تویوتا GRMN یاریس رونمایی شد

تویوتا با معرفی کانسپت GR GT3 و البته نسخه تغییریافته از یاریس GR یعنی یاریس GRMN در نمایشگاه خودروی توکیو 2022، توجه رسانه­‌ها و مخاطبان را جلب کرد.

”تحولات این خودرو شامل کاهش 20 کیلوگرمی وزن، افزایش سفتی اجزای سیستم تعلیق، کاهش فاصله دنده‌­ها و البته تغییرات ظاهری است.“

نکته ویژه درباره 500 خریدار خوش‌شانس یاریس GRMN این است، که علاوه بر معابر عادی، می­‌توانند از این هاچ‌بک نیرومند در پیست و یا حتی مسابقه رالی هم استفاده کنند.

پیشرانه یاریس GRMN نسبت به نسخه GR تغییری نداشته و همچنان شاهد نصب نسخه 1.6 لیتری سه سیلندر توربوشارژ با 268 اسب‌­بخار قدرت در زیر کاپوت آن هستیم. اما تحولات این خودرو را باید در زمینه­‌های دیگر شامل کاهش 20 کیلوگرمی وزن، افزایش سفتی اجزای سیستم تعلیق، کاهش فاصله دنده‌­ها و البته تغییرات ظاهری جستجو کرد.

کاهش وزن را باید مدیون چند قطعه از جنس فیبرکربن شامل کاپوت، سقف و باله عقب و همچنین حذف صندلی­‌های عقب دانست، درحالی‌که تعداد نقاط جوش بدنه نسبت به یاریس GR به تعداد 565 نقطه بیشتر شده است.

تویوتا GRMN یاریس رونمایی شد

تویوتا GRMN یاریس رونمایی شد

عرض بدنه تویوتا یاریس GRMN به میزان 1.27 سانتی‌متر افزایش یافته و فاصله تعویض دنده‌­های گیربکس شش سرعته نیز کاهش یافته درحالی‌که دیفرانسیل لغزش-محدود مکانیکی هم به آن اتصال دارد.

خریداران یاریس GRMN می­‌توانند پکیج Circuit را نیز برای این خودرو سفارش دهند، که موارد اضافه شامل فنرهای قابل تنظیم ساخت بیل‌اشتاین، ترمزهای بزرگتر، رکاب­‌های جانبی و لبه سپر را به تجهیزات استاندارد اضافه می‌­کند. البته تنها ده درصد از تمامی نمونه­‌های یاریس GRMN یعنی 50 دستگاه، شانس دریافت این پکیج را خواهند داشت. اما خبر خوش برای مالکان یاریس GR این‌که تویوتا قصد دارد برخی ویژگی­‌های GMRN را به صورت جداگانه برای این مدل نیز ارائه دهد.

تویوتا GRMN یاریس رونمایی شد

تویوتا یاریس GMRN از هم اکنون و با قیمت پایه 64 هزار دلار برای مشتریان ژاپنی قابل سفارش است، هرچند که به علت تیراژ کم و تقاضای بالا، احتمالاً شاهد برگزاری قرعه‌کشی در میان متقاضیان خواهیم بود. تحویل این مجموعه پانصد دستگاهی از تابستان 2022 آغاز خواهد شد.

ادامه مطلب
معرفی نسخه‌های خاص از تویوتا GR86

مترجم : عماد رحمتی‌راد

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *