امداد خودرو تویوتا و لکسوس بصورت شبانه روزی | با ما تماس بگیرید : +982188507415
 معرفی تویوتا اربن کروزر هایرایدر

معرفی تویوتا اربن کروزر هایرایدر

معرفی تویوتا اربن کروزر هایرایدر

در این مقاله:

  • طراحی تویوتا اربن کروزر هایرایدر
  • کابین و امکانات تویوتا اربن کروزر هایرایدر
  • مشخصات فنی تویوتا اربن کروزر هایرایدر

پس از یک کمپین تبلیغاتی، شرکت تویوتا از مدل Urban Cruiser Hyryder در هند رونمایی کرد. این کراس‌اور جمع‌وجور، در دو نسخه نیمه هیبرید و تمام هیبرید عرضه می‌شود و با همکاری Maruti Suzuki توسعه یافته است‌.

این خودرو در کارخانه Bidadi در Karnataka هند و در کنار همزاد سوزوکی خود تولید خواهد شد. قیمت نسخه هیبرید نزدیک به زمان عرضه منتشر می‌شود.

طراحی تویوتا اربن کروزر هایرایدر

ظاهر و استایل بدنه این محصول جدید، تناسبات ماروتی سوزوکی برزا را دارد که با جزئیات مدرن و الهام از شاسی‌بلندهای فعلی تویوتا همراه شده است. با وجود این که بخشی از نام آن Urban Cruise است، اما بزرگ‌تر بوده و رقیب هیوندای کرتا و اشکودا کوشاک محسوب می‌شود.

در قسمت جلویی، یک جلوپنجره اکرلیک کریستالی تعبیه شده که جلوه‌های کرومی آن، چراغ‌های LED ظریف را به دو نیم تقسیم می‌کنند. چراغ‌های جلو اصلی پایین‌تر و روی سپر تعبیه شده‌اند و کنار ورودی هوا مرکزی قرار دارند. این دقیقا زبان طراحی تویوتاست‌.

در بخش عقب خودرو، چراغ‌ها C شکل هستند و تویوتا C-HR را یادآوری می‌کنند. یک نوار کرومی، چراغ‌های عقب را به یکدیگر متصل کرده است. چراغ‌های مربوط به راهنما و دنده عقب، به صورت عمودی روی سپر قرار گرفته‌اند.

ادامه مطلب
تویوتا ونزا 2021 رونمایی شد

ابعاد تویوتا Urban Cruiser Hyryder عبارت‌اند از 4,365 میلی‌متر طول، 1,795 میلی‌متر عرض و 1,635 میلی‌متر ارتفاع‌. فاصله محوری نیز برابر با 2,600 میلی‌متر است. بنابراین حدود 370 میلی‌متر از تویوتا Urban Cruiser معمولی کشیده‌تر است و تقریبا مشابه به تویوتا C-HR اتحادیه اروپاست. این ابعاد تقریبا مشابه سوزوکی S-Cross است و نشان می‌دهد که پلتفرم یکسانی دارند.

کابین و امکانات تویوتا اربن کروزر هایرایدر

داخل کابین، یک صفحه‌نمایش 9 اینچی لمسی اطلاعات و سرگرمی وجود دارد که با صفحه ابزار دیجیتالی 7 اینچی همراه است. اهرم انتخاب حالت رانندگی سوزوکی در مرکز کابین قرار دارد. داشبورد و درها شامل قسمت‌های نرمی هستند و رنگ قهوه‌ای دارند‌ که مطابق با چرم دو رنگ صندلی‌ها است.

معرفی تویوتا اربن کروزر هایرایدر

تجهیزات در تیپ‌های بالاتر، عبارتند از سانروف پانوراما، نور محیطی، سیستم هدآپ، دوربین 360 درجه، شارژر وایرلس، سیستم تهویه صندلی‌ها، دریچه تهویه هوا برای سرنشینان عقب و درگاه USB. امکان اتصال و ویژگی‌های کنترل از راه دور با گوشی هوشمند، ساعت هوشمند و کنترل صوتی با دستیار گوگل و یا Siri.

ایمنی خودرو به اندازه مدل‌های اروپایی تویوتا و سوزوکی با شش ایربگ و بدون ADAS نیست‌.

مشخصات فنی تویوتا اربن کروزر هایرایدر

مدل Hyryder با دو پیشرانه مختلف در دسترس است؛ نسخه پایه به سیستم Neo Drive سوزوکی مجهز شده است. پیشرانه 1.5 لیتری سری K به همراه سیستم هیبریدی 12 ولتی ISG با باتری کوچک لیتیوم‌یونی 6 آمپرساعتی آن، می‌تواند 101 اسب‌بخار قدرت و 135 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. انتقال قدرت از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک انجام می‌شود.

نسخه بعدی کاملاً هیبرید است و نشان آن نیز به چشم می‌خورد. نیروی آن از طریق یک پیشرانه 1.5 لیتری، موتور الکتریکی قوی‌تر، ISG و باتری بزرگ‌تر تامین می‌شود. نهایتا 114 اسب‌بخار قدرت (همانند تویوتا یاریس و تویوتا یاریس کراس اتحادیه اروپا) و 141 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس از نوع  e-Drive است و نیرو را به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

ادامه مطلب
تویوتا و معرفی کمپرهای جدید

تویوتا ادعا می‌کند که Urban Cruiser Hyryder هیبرید، کارآمدترین محصول در کلاس خود است.

مترجم : مریم سادات نوری

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *