امداد خودرو تویوتا و لکسوس بصورت شبانه روزی | با ما تماس بگیرید : +982188507415
 ورود تویوتا کرولا کراس به بازار آمریکا

ورود تویوتا کرولا کراس به بازار آمریکا

ورود تویوتا کرولا کراس به بازار آمریکا

 

سال گذشته میلادی شاهد معرفی یک کراس‌­اور جدید به نام کرولا کراس از سوی تویوتا بودیم ولی اکنون مشخصات نسخه مخصوص بازار ایالات متحده با برخی تغییرات نسبت به مدل اولیه، رسماً اعلام شده است.

”در بازار آمریکا خبری از پیشرانه هیبرید نیست و کرولا کراس در دو نسخه چهار چرخ محرک و دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود.“

یکی از مهمترین تغییرات کرولا کراس بازار آمریکا نسبت به نسخه اروپایی را باید در عدم عرضه پیشرانه هیبرید دانست. مدل مخصوص بازار آمریکا به پیشرانه 2 لیتری با 169 اسب‌­بخار قدرت و 203 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده که نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده CVT به محور جلو یا تمام چرخ‌ها منتقل می‌­کند.

سیستم تعلیق در نسخه چهارچرخ محرک از نوع کاملاً مستقل است و به سامانه کنترل گشتاور پویا مجهز شده که در هنگام لزوم، نیمی از قدرت پیشرانه را به چرخ‌های عقب انتقال می‌­دهد. آرایش سیستم تعلیق در نسخه دیفرانسیل-جلو به چیدمان تازه‌­ای از میل پیچشی در محور عقب تغییر کرده است.

ظرفیت یدک­‌کشی این خودرو 680 کیلوگرم است و مصرف سوخت آن در دو مدل چهارچرخ محرک و دیفرانسیل-جلو به ترتیب 7.8 و 7.35 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است، که هرچند برای یک کرا‌س­‌اور ارقام مناسبی است، ولی هنوز به پای عدد 7.12 لیتری ثبت شده برای نسخه دیفرانسیل-جلو از نیسان کیکس نمی‌رسد.

ورود تویوتا کرولا کراس به بازار آمریکا

خریداران کرولا کراس می­‌توانند یکی از سه تریم L , LE و XLE را انتخاب کنند که هریک ویژگی­‌های خاصی دارد. تریم L به عنوان مدل پایه به رینگ‌های 17 اینچی فولادی مجهز شده درحالی‌که در تریم XLE شاهد نصب رینگ‌های 18 اینچی اسپرت خواهیم بود. پوشش چرم مصنوعی SofTex به همراه تنظیم ده گانه برقی صندلی‌­های ردیف جلو نیز از امکانات رفاهی تریم‌های LE و XLE به شمار می­‌آید.

ادامه مطلب
معرفی نسخه ویژه از تویوتا GR86 و سوبارو BRZ

نمایشگر 8 اینچی لمسی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، صفحه 7 اینچی دیجیتال پشت آمپر، شارژ بی‌سیم تلفن همراه و دو خروجی USB برای سرنشینان عقب، سایر امکاناتی است که در تریم‌های گوناگون این خودرو پیش‌بینی شده.

ورود تویوتا کرولا کراس به بازار آمریکا

مجموعه ایمنی Toyota Safety Sense در تمام تریم‌های کرولا کراس به صورت استاندارد نصب شده و مواردی شامل پایش نقطه کور، هشدار ترافیک عقب خودرو و 9 کیسه هوای ایمنی را دربرمی‌­گیرد.

تویوتا فعلاً قیمت کرولا کراس را اعلام نکرده ولی با توجه به رده‌­ای که این مدل در آن قرار گرفته، انتظار داریم که قیمت پایه تریم L کمتر از 20 هزار دلار تعیین شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *