امداد خودرو تویوتا و لکسوس بصورت شبانه روزی | با ما تماس بگیرید : +982188507415
 معرفی تویوتا اینووا EV

معرفی تویوتا اینووا EV

معرفی تویوتا اینووا EV

در نمایشگاه بین‌المللی خودرو اندونزی (IIMS) 2022 که در شهر جاکارتا برگزار شد، یک ون برقی با نام کیجانگ اینووا EV از طرف تویوتا رونمایی شده است.

”شرکت تویوتا قبلاً از برنامه خود برای سرمایه‌­گذاری در اندونزی و تولید 10 خودروی برقی ظرف 5 سال آینده در این کشور خبر داده بود. نسخه برقی از اینووا یکی از آن‌ها خواهد بود.“

شعبه تویوتا در اندونزی که با نام تویوتا آسترا موتور (TAM) شناخته می‌­شود، در حال حاضر پنج مدل یاریس، وایوس، فورچونر، سی­‌ینا و اینووا را تولید می‌کند. اینووا یکی از موفق‌­ترین محصولات این شرکت است، چراکه 85 درصد از سهم بازار خودروهای ون را به خود اختصاص داده است، درحالی‌که این رقم برای نسل اول این خودرو که در سال 1977 وارد بازار شد، تنها 19 درصد بود.

هرچند اینووا EV با عنوان کانسپت رونمایی شده، ولی حقیقت این است که به جزء برخی تغییرات ظاهری و البته حذف پیشرانه بنزین­‌سوز، تفاوت اساسی دیگری با نسل فعلی تویوتا اینووا ندارد. هدف از این امر، تبدیل سریع‌تر و البته ارزان‌تر یک خودروی درون­‌سوز به برقی بوده است.

همانطور که قبلاً اشاره شد، برخی تغییرات جزئی در چهره تویوتا اینووا EV اعمال شده است، که منافذ بسته جلوپنجره، نوارهای آبی در چراغ‌های جلو، لوگوهای آبی روی بدنه و داخل کابین، نوارهای مشکی و آبی روی بخش جانبی بدنه، رینگ‌های خاکستری، حاشیه آبی رنگ چراغ‌های عقب و پورت شارژ به جای در باک را شامل می‌­شود.

معرفی تویوتا اینووا EV

در فضای کابین تقریباً هیچ تغییری رخ نداده و مواردی شامل صفحه پشت آمپر دیجیتال و نمایشگر مرکزی در جای خود باقی است.

ادامه مطلب
گرد و خاک تویوتا پریوس در مسابقات رالی

نسل فعلی تویوتا اینووا به پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز است، که 137 اسب­‌بخار قدرت و 183 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک به محور عقب ارسال می­‌کند. درحال حاضر سه تریم از تویوتا اینووا با قیمت 29,400 دلار تا 33,700 دلار در مالزی به فروش می­‌رسد، که شامل نسخه 8 نفره هم می­‌شود.

آقای هنری تانوتو مدیرعامل TAM در گفتگو با Autonetmagz، اینووا EV را یک طرح مطالعاتی دانسته، که به منظور معرفی و افزایش محبوبیت خودروهای برقی به جامعه اندونزی معرفی شده است.

شرکت تویوتا قبلاً از برنامه خود برای سرمایه‌­گذاری در اندونزی و تولید 10 خودروی برقی ظرف 5 سال آینده در این کشور خبر داده بود. می‌­توان اطمینان داشت، که نسخه برقی از اینووا یکی از این ده محصول خواهد بود.

معرفی تویوتا اینووا برقی در اندونزی، جزئی از برنامه تویوتا برای تبدیل به تولیدکننده عاری از آلودگی کربنی تا سال 2050 است. غیر از تولید انواع خودروهای هیبرید، پلاگین-هیبرید، برقی و سلول سوختی، این شرکت به کاهش مصرف سوخت پیشرانه‌­های درون­‌سوز نیز توجه دارد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *